Cestovateľský

Milujem zápisníky a zošity a diáre a zakladače a albumy. Malé, veľké, s tvrdým obalom, so špirálou, s krúžkami - v podstate všetko, do čoho sa dá písať. Paradoxom je, že do toho nikdy písať nechcem, resp. aj by som chcela, ale bojím sa, že to svojím hnusopisom zničím. Akonáhle mám v ruke pekný zápisník, zmocní sa ma strach a nepríjemný pocit. Vidím ako doničím strany vnútri a ten úbohý pekný obal bude ukrývať obludnosti, alebo si predstavím ako si doňho budem krásne písať a v tom sa jedného dňa doničí obálka a celá moja snaha vyjde znova navnivoč. 

Pri bezcieľnom blúdení po Youtube som náhodou objavila druh zápisníka, ktorý je presne taký, aký (si myslím, že) potrebujem. Má odolný nepapierový obal, do ktorého sa vkladajú zošity. Nie papiere ako do karisbloku, ale klasické zošity aké sme nosili do školy. Nie je to len znova použiteľný obal na jeden zošit, pretože ich tam môžete dať aj šesť, ktoré po zapísaní vyberiete, archivujete, a do obalu vložíte nové. Tento nápad sa mi strašne zapáčil, pretože to rieši každý môj problém. Zošity vnútri sú v podstate obyčajné a nie je mi ľúto ich popísať, a obal nie je k ničomu pripevnený, takže sa v prípade poškodenia môže hocikedy vymeniť. 

Najznámejším výrobcom takýchto "cestovateľských zápisníkov" je japonská firma Midori. Ich kožený obal je ale príliš drahý, a o zošitoch, ktoré ponúkajú ani nehovorím. Cena takej peknej originál výbavičky by sa vyšplhala do trochu desivých výšok. Našťastie tu ale máme internety, a tak nie je problém niečo podobné si vyrobiť.


Potrebujeme na to: kožu alebo nejakú vhodnú alternatívu, okrúhlu gumu (klobúkovú), a zošity, ktoré si do obalu založíte. V tomto prípade nebudem zbytočne postup fotiť, keďže som sama postupovala podľa tohto videa, ktoré je vynikajúco spracované.

Ukážem vám však, ako sa dá vyrobiť bez toľkých zbytočných krokov a iba z domácich zásob.
Ja som na výrobu použila: 
  • koženku (zo zničenej kabelky zo sekáča)
  • disperzné lepidlo (na spevnenie druhej strany koženky)
  • špagát (nie je až tak praktický ako gumička, ale účel splní rovnako)
  • šidlo
Rozmery môjho obalu sú 26x22cm. Koženku som vystrihla a jej druhú, látkovú stranu som natrela lepidlom, aby bol materiál pevnejší. "Škaredé" sivé vnútro sa mi páči, takže som s ním nerobila nič :) Diery som do koženky spravila trochu bližšie k okraju, než je uvedené vo videu, ale myslím že na tom nezáleží. Ich vzdialenosť ale musí byť rovnaká ako je výška zošitu.


Zošity som úplnou náhodou spravila presne v rovnakej veľkosti ako tie, ktoré ponúka Midori, a teda 11x21cm. Môžete ich spraviť dvoma spôsobmi: 
  • celé si ich nastrihať a ušiť
  • využiť hotový zošit A5, ktorý len zúžite na 11cm. výška je totiž rovnaká.


Namiesto gumičky som použila špagát. Nainštalovala som ho rovnako ako gumičku, akurát som v strede nechala trčať väčší kus, než slečna vo videu. Špagát som potom tesne pri diere zauzlila a rozstrihla, aby sa dal zápisník zavrieť uviazaním na mašľu. Ako doplnok som vystrihla malý obdĺžnik z rovnakého materiálu, spravila doňho dve diery a navliekla na špagát. Takto sa nebude obal ani vnútro zaväzovaním a sťahovaním deformovať. 


S výsledkom som nadmieru spokojná a neviem sa dočkať toho, ako ho budem používať. Zaujalo vás to? Napíšte mi, či by ste si radi prečítali aj to, na čo mi vlastne bude a videli ďalšie "zlepšováky" :)

17 komentárov:

  1. Páni, to je super nápad!
    Taky miluju všechno do čeho se dá psát, ale nikdy nepíšu.... z úplně stejných důvodů jako ty ;o).
    Tady mě zaujal hlavně ten obal a taky nápad vyrobit ho ze staré kabelky! Mám ráda tyhle recy-věci!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. som rada že v tom nie som sama :) ďakujem, teší ma že sa páči :3

      Odstrániť
  2. Vypadá to božsky a ještě jsi zrecyklovala starou kabelku, to je super :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. tak to nemá chybu! vypadá to úžasně! jsi moc šikovná :))

    >>> Nikola Mills

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Wow, nádhera :) p.s. u me je giveaway, kdybys chtela :))

    OdpovedaťOdstrániť
  5. já jsem si už podruhé pořídila moleskine a stále mu zůstávám věrná i za tu cenu , navíc už předem vím že až mi tenhle dojde koupím si další
    ale musím uznat že tyhle ruční práce mě vždycky okouzlovaly, navíc když do něj tvoříš máš i radost z toho že sis ho celý vytvořila sama
    povedl se ti vypadá jak z obchodu :))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. to obdivujem a závidím :D je to presne tak, viac si ho cením keďže je to moja robota :) ďakujem pekne!

      Odstrániť
  6. Skvelý nápad a rozprávkový výsledok :-)
    Musím sa usmievať nad introm článku - ako ti je ľúto písať do zošitov s pekným obalom - som na tom totiž podobne. No a ak už aj začnem náhodou písať, hovorím si, že zápisník svoje čaro znovu získa, keď bude plný čarbaníc, machúľ a myšlienok, veď tak si predsa bude niesť svoje tajomstvo, posolstvo, ktorému budem rozumieť iba ja... tu však nastane ďalší problém = žiadny neviem vypísať celý a tým pádom som späť na začiatku, v strachu začať písať :-D Ale bez ďalších zbytočných slov - ďakujem za nápad, pri troche času a trpezlivosti si snáď túto krásu vyrobím.

    Šťastný nový rok! x

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Keby vidíš koľko mám doma krásnych zápisníkov :) ...bez jedinej čiarky :D

    OdpovedaťOdstrániť
  8. To je skvelý nápad, niečo také by som potrebovala, škoda len, že som akosi veľmi lenivá;D

    OdpovedaťOdstrániť
  9. presne ten istý pocit mám aj ja, preto do pekných zápisníkov nikdy nepíšem, odložím si ich na "neskoršie časy, kedy do nich zapíšem niečo podstatné" a radšej si kúpim také obyčajné, nepekné :D
    A tento tvoj vyrobený zápisník je veľmi pekný, bohužiaľ u mňa by zostal na kôpke tých pekných a zrejme nikdy nepoužitých :/ :)

    OdpovedaťOdstrániť
  10. niečo podobné vyrobila aj slovenská firma HIRJAK BROS. nazvali to Flexi. www.hirjakbros.com kuknite.
    Ja som si to kupila u nich.

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Jéé, to je skvělý :-). To budu muset zkusit!
    Zvu vás všechny na mou Giveaway o voňavé ceny :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Love it!
    You're blog is so perf, girl - I'm in love!

    adoorablee.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Tak toto je super! :) http://chrischella.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Vyzerá to úplne super:-)
    http://romanacserhelyi.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť
  15. Úžasné. Škoda že som príliš lenivá na DIY. Príď sa pozrieť na môj blog, je tam súťaž o knihu TheBookLady

    OdpovedaťOdstrániť