Bordel v živote? Už (hádam) nie

Som si povedala, že potrebujem nejaký systém. Doteraz som nič také neriešila, všetko som akosi s prehľadom sledovala a zvládala, no teraz som po organizačne nezvládnutom skúškovom pochopila, že s tým musím niečo spraviť. 

Na začiatku semestra som samozrejme plánovala mať vo všetkom poriadok, chodiť na všetky prednášky a hlavne dávať na nich pozor a písať si poznámky, no určite viete ako to asi dopadlo. Nespísala som si na jedno miesto termíny skúšok, termíny zapisovania známok do indexov, ani miestnosti kde sa to všetko bude konať, nesledovala som počet absencií a teda som si nevedela vypočítať koľko za ne mám (na niektorých predmetoch) bodov. Stiahnuté skriptá, sylaby a nespoľahlivé študentské výcucy skončili v počítači na neznámych miestach, lebo "však si v tom potom urobím poriadok", a samozrejme "si to potom vytlačím".



Nič také sa samozrejme nekonalo a ja som (občas) vláčila jeden, dva ožužlané zošity, v ktorých chýbala väčšina dôležitých informácií. (O osobných veciach radšej ani nehovorím.) Vtedy som prišla na to, že potrebujem:
  • mať všetko na jednom mieste
    a to nielen školské záležitosti, ale aj blog, prácu, nákupný zoznam, to-do list a tak podobne. áno, aj tie som si začala písať, no často som ich stratila a tak mi naozaj na nič neboli... takéto kvantum (a často sa meniacich) veci zvládne jedine karisblok
  • mať to všetko vždy pri sebe
    ten karisblok som si síce už na začiatku kúpila, no veľký sa mi so sebou po čase nechcelo ťahať, teda som si nie vždy všetko zapísala a kým som sa k nemu dostala, tak som tú dôležitú vec zabudla alebo papierik, na ktorom bola stratila... riešenie? malý karisblok, ktorý sa mi zmesti do každej kabelky, ktorú mám
  • mať chuť to vôbec robiť
    čiže by mal byť pekný so super vychytávkami - to je super, to ma baví, to jediné asi zvládnem
Všetko to sa mi  podarilo splniť:
  • kúpila som si malý čierny karisblok, ktorý som oblepila bodkami  (najkrajší vianočný darček na svete od Vôbec-neviete-koho) - sú to vlastne obyčajné okrúhle etikety, ktoré v rôznych rozmeroch môžete kúpiť v hociktorom papiernictve
  • vyrobila som si malé, čisto biele rozdeľovače - jeden na všetky osobné veci, jeden na školské záležitosti a jeden na blog... bude sa na nich ešte pracovať, a biele určite neostanú
  • z veľkého obalu na dokumenty som spravila polovičný, aby sa presne zmestil do A5 karisbloku - obal v rozmere A5 som zo záhadných dôvodov nikde nenašla
  • na prednú stranu som umiestnila spinku "binder clip", na pripnutie papierikov a poznámok, ktoré chcem mať na očiach a nie vzadu v obale, ale nie sú až tak dôležité aby som ich musela založiť do krúžkov



A ako ho plánujem používať?
  • do osobnej sekcie pôjde všetko od post-it papierikov so zoznamom na nákup po dlhodobé to-do listy, plány a termíny na normálnych stranách
  • školská sekcia začne rozvrhom a stránkou na zapisovanie absencií, a vytlačené sylaby ku všetkým predmetom budú od seba oddeľovať prázdne papiere na poznámky
  • blog sekcia bude obsahovať čo? áno, všetko čo sa týka blogu.
  • do obalu pôjde všetko, čo sa potrebuje bezpečne dostať domov alebo to potrebujem založiť, a samozrejme je v ňom aj fotka a kdejaká blbosť pre spríjemnenie dňa a potešenie očka- aj to treba
Tak, dúfam, že mi to vydrží a bude sa mi v najbližších mesiacov vďaka tomuto viac dariť robiť veci načas, a na nič nezabúdať. Ako ste na tom vy a aký systém vám najviac vyhovuje?

25 komentárov:

  1. človek aj začne mať chuť chodiť do školy, keď má taký karisblok :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. ja sa tam teším aj tak, ale hej, určite to pomáha :D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Super :)) Gratulujem :D Super príspevok a držím palce ;) :DD
    Mne pomáha, keď to mám tiež ako ty v jednom zošite zapísané pekne, aby som videla tie hlavné veci ;) A potom si už len napíšem, čo by som mala splniť ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. ja som mala veľký karisblok, ale potom som prišla na to, že mi na veľkom percente predmetov na ktoré chodím vôbec nezáleží a po písomkách poznámky dávam do zberných surovín tak nemá cenu ich písať na pekné papiere a starať sa o to aby boli nepokrčené keď ich do troch týždňov už vôbec neuvidím...
    ale veci na ktorých mi záleží mám pekne zoganizované zvýraznené fixkami se vším všudy :-D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. no to máš super, aj ja som to tak kedysi robila :D ja teraz nič nepotrebujem tri mesiace a potom zrazu potrebujem všetko. takže mať bordel a neriešiť to je nebezpečné :D

      Odstrániť
  5. ako prve mi napadlo, ze s absenckami som nikdy neriesila, u nas totiz pripustne nie su, teda, len pri niektorych doktorkach a docentoch, ale to je lahka matika - chybas - musis napisat nejaku seminarku alebo tak... :)
    a co sa tyka organizacie tak mi to pride, ze mam prilis vela oblasti zivota, ktore by som potrebovala sklbit a zatial som nenasla ten spravny sposob :) takze zatial mam poriadok (relativny) iba v:
    - skriptach a poznamkach - vzdy ked nastal novy semester, tak som si zaviedla novy... no v prvom rocniku este karisblok, ale potom uz iba taky umelohmotny zakladac, ktory je jednak lahsi a jednak sa da ohybat, ak ho potrebujes vopchat do mensej kabelky :). v zakladaci bol navrchu euroobal s rozvrhom na jednej strane a dolezitymi datumami (skusky, deadliny na odovzdanie prac, zapocty, statniceee :D :)) na druhej strane. za nim tolko euroobalov, kolko sme mali predmetov - zvlast jeden euroobal na prednasky a jeden na seminare. no a obsah euroobalov - na vrchu vzdy sylaby. prednasky - vacsinou sa mi oplatilo pisat si kazdu prednasku zvlast. lebo velmi velmi velmi casto som ich davala spoluziakom prefocovat :D takze ked bola jedna prednaska napriklad na tri a pol strany, tak dalsiu som pisala na iny papier, nikdy som nepokracovala v tej "polstrane". a co je najdolezitejsie na svete (pre mna :D) vzdy napisat hlavicku (predmet, ci je to prednaska alebo seminar a datum) - lebo niekedy som nestihala hned zakladat tam, kam to patri a potom na konci tyzdna by bol chaos. a este jeden tip na skladovanie poznamok - pisat si aj ked nieco odpadlo (ze 6. 2. neprisla vyucujuca, alebo tak...)
    - no a este pouzivam diar :) kam si pisem vsetky terminy (lekari, skusky, stretnutia, narodeniny) a stale si myslim, ze si tam budem pisat vsetko, ale ma malinke kolonky, takze tam vsetko nevojde. tak si tam pisem ake knihy som kedy precitala, za co som v dany tyzden vdacna a o com snivam :) no a mam tam aj predsavzatia na tento rok. a celkom vzadu v kapsicke je adresar. viac o mojom diary tu: http://primaveratu.blogspot.sk/2014/01/stastny-novy-diar.html
    - napokon mam jeden rozkosny zapisnicek na to-do listy. je kruzkovy a nieje mi luto z neho trhat strany, takze, ked niesom doma, nevlacim ho so sebou. jednoducho dany den vytrhnem a vlozim do kapsicky svojho diara (ten vlacim so sebou vzdy)

    no a okrem skoly a dolezitych terminov a cielov uz nemam zorganizovane nic :D ani len blogoidne napady, ani svetre v skrini. musim sa polepsit. (a ozaj, toto je dost dlhy komentar, povodne som ho taky dlhy neplanovala :D nikdy neviem, ci ludia tie otazky, ktore pisu do postov, nemyslia len ako recnicke, tak snad ti neprekaza, ze som sa takto rozpisala. asi to bude tym, ze pisem tu svoju diplomovku a tak sa prud velezaujimavych slov len tak rinie z klavesnice :D)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ty jo, ale ze az taky dlhy je ten komentar, to som si nemyslela :D fuuuha. sorry :D

      Odstrániť
    2. mňa to moc zaujíma, som rada že si sa rozpísala :D a máš to dosť dobré, hlavne tie prednášky.. ja nedávam nikomu prefocovať lebo hrozne hnusne píšem tak to nikto nechce odomňa (chvalabohu :D) ale aj tak by som nemohla mať viac zošítkov, diár a všetko ostatné (hoci si ich veeeľmi rada kupujem, čo si budeme klamať :D) porazilo by ma kebyže niečo potrebujem a práve ten zošit v ktorom to je u seba nemám

      Odstrániť
    3. ešte by ma inak zaujímalo ako je možné, že ťa nesledujem, ten článok je boží :3 máš to fakt pekné

      Odstrániť
    4. jeej, zlata :D :) a to s tym prefocovanim mas pravdu, ja by som bola rada, keby som pisala skaredsie :D teda, ja aj pisem skaredo (na pohlad), ale velmi citatelne :D ale vlastne som spokojna. ked sa mi vsetko vrati spat :D

      Odstrániť
  6. No, niečo také by som si mala zriadiť asi aj ja, keďže som ten správny systém zatiaľ nenašla :/ Nuž, mám čas do pondelka... :D A asi je zbytočné hovoriť, aký je tvoj karisblok a všetko okolo neho peknučké :))

    OdpovedaťOdstrániť
  7. ja tiež chcem taký och. ale mám problém s tým že som ľaváčka a zle /a hlavne škaredo!/ sa mi píše do takého s krúžkami. nuž a obyč. zošit je nepraktický v tom že sa strany nedajú presúvať a vkladať a upravovať.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ja si zvyknem z karisbloku pri písaní ten papier vyberať keď píšem na druhú stranu papiera. to je vlastne pre pravákov rovnaká situácia ako pre ľavákov keď píšu na prvú stranu :D tak to možno skús tiež tak :)

      Odstrániť
    2. alebo pis na lavu stranu a ked pojdes na pravu tak si ju len vytiahni

      Odstrániť
  8. Bodky bodky bodky !!! ♥ Skvelý článok :))

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Motivovala si ma, pobežím si taký čierny karisblok kúpiť a prispôsobiť. Stále niečo strácam a neviem kam som si čo zapísala. Super a krásne fotky :)

    OdpovedaťOdstrániť
  10. jeej toto je pekná motivácia pre každého kto si to prečíta
    tiež mám podobné problémy, hlavne s tým že zabúdam na všetko a tak som si kúpila notes. rada by som napísala ako mi to pomohlo..ale som neschopná si tam niečo zapisovať, vždy na to zabudnem a ani ten notes nenosím so sebou :D nemám rada takýto chaos ale u mňa je ťažké to zmeniť. preto ťa v tomto svojim spôsobom obdivujem :D

    OdpovedaťOdstrániť
  11. V poslednom čase aj ja postrádam akýsi spôsob organizácie života, preto som sa rozhodla kúpiť si diár, vlastne viacero diárov. Jeden do kabelky a jeden veľký na doma. Veci na blog mám v extra zošite a keďže som od kamarátky dostala náš originálny univerzitný diár, ten využívam čisto na veci do školy. Priznám sa, stále tento systém dolaďujem, chcela by som mať všetko len v jednom diári, ale to by som potrebovala fakt veľký diár a ten by sa mi nechcelo so sebou vláčiť v kabelke. Takže zatiaľ takto improvizujem. :-)
    Inak školské zošity som už pred 3 rokmi nahradila šanónom s papiermi, ktoré si môžem kedykoľvek presúvať a dopĺňať ako sa mi to hodí, je to omnoho lepšie podľa mňa, pretože denne mám aj 4 hodiny a vláčiť toľko zošitov by sa mi nechcelo. Navyše sa mi často stávalo, že keď som používala zošity, omylom som vzala zošit na iný predmet alebo som ho úplne zabudla. Takto mám všetko na jednom mieste, tento systém mi vyhovuje. Šanón mám krásne farebný, plus som si ho aj zvnútra ozdobila podľa svojej fantázie. Mám tam inšpirujúce citáty ohľadom štúdia a aj rozkošného macíka a fľašu šampanského ;-) Držím sa hesla "Škola hrou".

    S pozdravom Zuzka z blogu Sue and colours | www.sueandcolours.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Krásné jako vždy :') já pužívám různé diáře a od té doby co mám"smartphone" jsem si stáhla pár aplikací. Hodně dobrý je colornote: můžu si tam vytvořit seznam s jakýmkoliv názvem pak stačí kliknout a odškrtne se ti to. Taky si můžeš vytvářet různé složky a barevně je rozdělit- červená škola třeba, modrá nákupní seznam atd:) ten je opravdu hodně praktický, ale stejně vedou roztomilé bločky :3

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Ňo... Mala by som si z tohto článku vziať príklad bo to nutne potrebujem!! :D Nie že by som bola nejako extra neporiadna (ehm... som :D), ale mať všetko na jednom mieste nieje vôbec od veci :)

    OdpovedaťOdstrániť
  14. aj ja som si zalozila maly karisblok ale stale trci na spodku tasky a nikdy ho nevytahujem ale dam este jednu sancu a zalozim si a5 pretoze do teraz som mala a6 a strasne zle sa mi donho pisalo a pripadal mi taky moc natlaceny dufam z ten a5 bude lepsi

    OdpovedaťOdstrániť
  15. Karisblok mám taky, i když spíš z důvodu, abych nemusela do školy tahat batoh. Je ale pravda, že to ušetří spoustu času, protože si nemusím každý večer balit a vybírat, který sešit vzít a který ne. Prostě hodím do tašky jeden a hotovo :)

    OdpovedaťOdstrániť