Ako si skrášliť zošity

Ak ešte chodíte na strednú či základnú školu, určite už máte nakúpené zošity, a teda isto viete, že tie bežne dostupné vyzerajú fakt hrozne. Niekomu to nevadí, no komu hej (a nechce za zošity, do ktorých bude písať príklady z matiky alebo chemické vzorce vysoliť veľké peniaze), ten môže nasledovať tento jednoduchý postup :)

Čo potrebujeme? 
  • obludný zošit
  • pekný papier (pomaľovaný výkres, tapetu, plagát Justina Biebera, skrátka čo len chcete)
  • ceruzku
  • nožnice
  • niečo ostré (šidlo, ihlu)
  • lepidlo (ak vám nestačí papier na celú obálku)

Ako na to? 

Najprv otvoríme a opatrne vyberieme svorky, ktoré si (rovnako ako aj vnútro zošita) odložíme na neskôr.

Teraz je na rade nový obal. Pri fotení tohto návodu som upravovala zošit formátu A4, teda by som na obal potrebovala papier A3.. Ten ale nemám, a tak som ho vytvorila z dvoch papierov na scrapbooking. Obkreslila som si starú obálku na oba papiere, a vystrihla ich- jeden ale trochu väčší, aby sa naň menšia strana mohla prilepiť.

Pokiaľ chcete malé zošity, tak môžete tento krok preskočiť, lebo na obálku budete potrebovať A4 papier, ktorý nie je vôbec ťažké zohnať :)

Potom priložíme starý obal na ten nový tak, aby ho úplne presne prekrýval. Vtedy môžeme šidlom alebo ihlou prepichnúť spodný papier v miestach, kde sú na hornom dierky.

Teraz už len stačí nový obal položiť na vnútro zošita, a svorky, ktoré sme vybrali v prvom kroku dať na svoje miesto - cez prepichnuté dierky na novom obale aj cez listy zošita

Potom konce svoriek zatlačíme nožnicami, chrbát prelepíme páskou a máme hotovo.

31 komentárov:

  1. tak prerobit si jeden ci dva zosity - to ano, a je to rozkosne. ale kebyze este chodim na strednu a mam tych zositov milion (teda aspon my sme ich na gymku mali fakt velku spotrebu), tak by sa mi asi nechcelo :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. konečne viem čo spravím s tými mojimi všetkými miliónmi bieberových plagátov!!! (inak, ale ten už nie je cool, teraz skôr fičí fifth harmony, radím ti, nehľadaj ich na youtube)
    ale teraz vážne :-D , ja som si len upravila prednú stranu karisbloku, už tradične :3 a inak som si zošity "upravovala" tak, že som ich obalila do baliaceho papiera, alebo som za priesvitný obal vsunula nejaký obrázok :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. fuj to nejdem hľadať.. ja som mala posledný rok asi dva zošity a z toho som neísala skoro do ničoho tak mi to bolo jedno :D

      Odstrániť
  3. ja tiež mám milión zošitov. ale som tým nadšená tak skúsim všetky takto. (uvidím, do akého počtu sa dostanem :D)

    www.em-petrik.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
  4. krásné ♥ :) já bych to upatlala jak patlala :D

    OdpovedaťOdstrániť
  5. plakát Justina Biebra... :D pobavilo :D ale jinak moc fanj článek :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Určitě to zkusím , ale musím sehnat nějaký pěkný papír ! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Já to trošku vyupgradovala kaligrafií :) http://media-cache-ak0.pinimg.com/originals/40/f8/09/40f809cdbd6e1ca19c33031e7334df14.jpg

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Óóó, skvelý návod! Zošity síce moc nepoužívam, ale som ochotná si všetky tie šeredné obaly prerobiť, prestať nosiť na prednášky notebook a vrátiť sa späť ku zošitom :D Inak, pekný papier je proste obyčajný nejaký baliaci papier alebo ako sa k takému peknému dostať? Napríklad k niečomu takému, ako si použila Ty :) Díks

    http://eldormovitz.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ja budem nosiť karisblok, takže toto bolo len čisto pre vás vyrobené :D
      takéto aké mám ja nájdeš v obchodoch s kreatívnymi potrebami (hoci tieto sú z Ikea, no bol to len sezónny tovar)
      a samozrejme aj na nete, objednávala som si napríklad odtiaľto občas: http://www.sashe.sk/MaterialPreTvorilky/moje/papiere-305-x-305cm
      http://www.sashe.sk/scrapatelier/moje/papiere-obojstranne-305x305-cm

      Odstrániť
  9. Ty tvoje sešity vypadají po úpravě vážně krásně. :) Asi se do toho letos taky pustím, vždycky mi to bylo na školní sešity líto. :)
    Jo a já nakoupené sešity ještě nemám. :D

    OdpovedaťOdstrániť
  10. To je krása! Až mi je skoro ľúto, že už nechodím do školy ;-)
    (v skutočnosti mi to nei je ľúto. Ale si šikovná, to je fakt.)

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Plagát Justina Biebera :33333 Moj človek! :D

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Sešity se Ti fááákt moc povedly. Já se dneska matlala s oblepováním krabic a plechovek, nová práce si žádá "novou výbavičku" pracovního místa :-) Jak tady koukám, s lepením jsem teda neskončila, vrhnu se i na nějaký ten sešit, děkuju za další inspiraci!!! :D

    OdpovedaťOdstrániť
  13. wow, skvelý nápad. je to jednoduché a vyzerá to štýlovo ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  14. moc pěkný jednoduchý učiiný a krásný :)

    OdpovedaťOdstrániť
  15. vyzerá to super :) pekný zošit za pár centov a nie dať 350000 eur za nejaký krajší :)

    OdpovedaťOdstrániť
  16. Povedz mi jednú vec - prečo toto nenapadlo aj mňa? Stále nadávam aké otrasné sú tie zošity a presne ako hovoríš, nevyhodím za jeden pekný zošit 3€, pretože potrebujem na rok min. 10 zošitov. Inak si ma úplne dostala tým: Čo potrebujeme? Obludný zošit! :D To som sa rozosmiala až som zobudila psa :D

    Síce som už na výške, ale naši staručkí profáci sú sto rokov za opicami a nemôžu nám dať prezentácie na USB kľúče alebo ich zavesiť na net, nie nie, my si musíme všetko písať. A aby to náhodou nebolo pohodlné, tak nemáme v posluchárniach skoro žiadne zástrčky kam by sa dal napichnúť notebook, no a tá moja stará kraksňa nevydrží celý deň len na baterke, taaaaakže môj zošitový problém som minulý rok vyriešila následovne - 1 fakt pekný pekňučký vzorovaný šanón (pákový základač) a obyčajné papiere :)

    Tento rok mám v pláte si ešte ozdobiť papiere nejakým pekným vzorom :) Asi niečo čo mi bude pripomínať môj blog, aby ma tá škola o trošku viac bavila. :)

    Inak som môj blog kompletne prerobila, tak ak sa ti predtým nepáčil, skús mu dať druhú šancu, možno sa zaľúbiš na druhý pohľad. Ak nie, nevadí, neurazím sa ;-)

    S pozdravom Zuzana Stanko | Sue and colours

    OdpovedaťOdstrániť
  17. Snáď sa k nejakej prerábke dostanem aj ja, toto sa mi nikdy nechcelo. Som lenivá :D. Aj keď niekto hovoril, že na školské zošity je to škoda :D, aj keď sa mi možno z krásneho zošitu bude lepšie učiť.

    OdpovedaťOdstrániť
  18. Já jsem vždycky přebaly sešitů přelepovala, vyndávat a zandávat svorky by se mi nechtělo :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ja sa radšej trochu viac pobabrem ak viem že to bude vyzerať krajšie :D

      Odstrániť
  19. Amazing DIY ;) Very good idea ;)

    I follow you beautiful blog. I hope you will follow me back and I will wait for you in my blog www.gabusiek.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
  20. moc pěkný blog a nápady, sleduju :)

    mylittleriot.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
  21. krásný nápad :)já mám zase úchylku kupovat milion všech sešitů a pak se mi válí doma:D http://strawberryworldwithme.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
  22. krásný návod, sešity vypadají nádherně! hned se mi chce do školy, i když tam teď nemusím :D ale hlavně se mi líbí ty papíry, pokusím se je někde sehnat :)

    OdpovedaťOdstrániť
  23. Na blog som klikla iba kvôli tomu že tu boli slová Justin Bieber :) Ale neoľutovala som to :33 Asi ho začnem navštevovať pravidelne :)

    OdpovedaťOdstrániť
  24. Vážně skvělý nápad :)! Ale mám opravdu nepřeberné množství sešitů a takhle se s každým dělat a při mě šikovnosti... Navíc by se mi asi v tašce poničily a obalit je, to už není vizuálně ono :D

    OdpovedaťOdstrániť
  25. znáš nějaký český eshop nebo obchod s takovými papíry (možná Kreativ?)

    OdpovedaťOdstrániť
  26. dobry napad ja mam plno roztrhanych zositov a taktto budu krajsie

    OdpovedaťOdstrániť